Przejdź do głównej treści

Zasady bezpieczeństwa

Przypominamy o zasadach bezpiecznego korzystania z bankowości elektronicznej:

  1. Nie wchodź na stronę logowania do Systemu korzystając z odnośników otrzymanych pocztą e-mail lub znajdujących się na stronach nie należących do Banku.
  2. Nie odpowiadaj na żadne e-maile dotyczące weryfikacji Twoich danych (np. identyfikator, hasło) lub innych ważnych informacji - Bank nigdy nie prosi o podanie danych poufnych pocztą elektroniczną.
  3. Zawsze przed logowaniem sprawdź, czy adres strony rozpoczyna się od https://.
  4. Zawsze przed logowaniem zweryfikuj Certyfikat Bezpieczeństwa Banku (symbol kłódki w oknie przeglądarki).
  5. Nie zezwalaj przeglądarce na zapisywanie haseł i nazw użytkownika w formularzach.
  6. Nie przechowuj nazwy użytkownika i haseł w tym samym miejscu oraz nie udostępniaj ich innym osobom.
  7. Unikaj logowania z komputerów, do których dostęp mają również inne osoby (np. w kawiarenkach, u znajomych).
  8. Dbaj o bezpieczeństwo Twojego komputera, instaluj tylko legalne oprogramowanie oraz wszystkie zalecane poprawki.
  9. Nie instaluj oprogramowania jeżeli instrukcja instalacji zawiera zalecenie rezygnacji ze skanowania aplikacji oprogramowaniem antywirusowym.
  10. Zawsze używaj zaktualizowanego oprogramowania antywirusowego oraz zapory (firewall),
  11. Dbaj o to, aby Twoja przeglądarka internetowa była zawsze aktualna.
  12. Regularnie aktualizuj system operacyjny oraz oprogramowanie na stacji roboczej korzystającej z bankowości elektronicznej.
  13. Sprawdź poprawność numeru NRB przed i po podpisie przelewu, zwróć szczególną uwagę na poprawność numeru NRB po wklejeniu go ze schowka systemu - najlepiej zrezygnuj z kopiowania NRB.
  14. Zawsze kończąc pracę korzystaj z polecenia -⁠ Wyloguj .

Szczegółowe informacje o zagrożeniach można sprawdzić na stronie Związku Banków Polskich:

  • Data publikacji:

    Uwaga na oszustów podszywających się pod pracowników działu bezpieczeństwa Banku!

    Bank Spółdzielczy KARPATIA informuje, iż zidentyfikował próby podszywania się przez oszustów pod pracowników działu bezpieczeństwa Banku. Oszuści dzwonią głównie z numeru Infolinii Banku, informując…
  • Data publikacji:

    Oszustwa na BLIK – nie daj się okraść

    BLIK, choć jest bezpiecznym środkiem płatności, bardzo często zachęca oszustów do korzystania z niego w celu wyłudzania pieniędzy. Zapoznaj się z metodami oszustwa na BLIK i zasadami jakie stosować…
  • Data publikacji:

    Bezpieczeństwo danych osobowych to współodpowiedzialność nas wszystkich-powiedz STOP cyberprzestępcom - część I

    Codziennie aż 95% Polaków łączy się z siecią, korzystając z komputera, tabletu lub smartfona. Dzięki temu skrócił się dystans geograficzny z najbliższymi, zniesione zostały bariery między adresem zam…
  • Data publikacji:

    Zmieniasz hasło co miesiąc? Nie powinieneś! CSIRT NASK przypomina aktualne zalecenia-powiedz STOP cyberprzestępcom-część III

    Nie ma powodu, aby cyklicznie zmieniać hasło dostępu do poczty lub systemu firmowego – przypominają specjaliści z NASK. Podobnie nie ma uzasadnienia dodawanie do hasła cyfr i znaków specjalnych. Pods…
  • Data publikacji:

    Uważaj na oszustów, podających się za pracownika Twojego bank lub znanej Ci firmy - powiedz STOP cyberprzestępcom-część IV

    Mnożą się sposoby wyłudzania i nieuprawnionego wykorzystania skradzionych danych. Metod, jakimi posługują się złodzieje danych jest bardzo wiele. Do jednych z bardziej niebezpiecznych sposobów oszust…