Szanowny Kliencie,
Informujemy, że z dniem 5.10.2021 r. weszła w życie ustawa z dnia 18.11.2020 r. o doręczeniach elektronicznych, w skutek której będzie możliwe odbieranie i wysyłanie przez Bank korespondencji drogą elektroniczną, bez konieczności korzystania z papierowej wersji dokumentów, w tym:
Ustawa ta wprowadza m.in. publiczną usługę rejestrowanego doręczenia elektronicznego.
PUBLICZNA USŁUGA REJESTROWANEGO DORĘCZENIA ELEKTRONICZNEGO to usługa, która umożliwia przesyłanie danych między stronami trzecimi drogą elektroniczną i zapewnia dowody związane z posługiwaniem się przesyłanymi danymi, w tym dowód wysłania i otrzymania danych, oraz chroni przesyłane dane przed ryzykiem utraty, kradzieży, uszkodzenia lub jakiejkolwiek nieupoważnionej zmiany, świadczoną przez operatora wyznaczonego, którego rolą jest zapewnienie bezpiecznej i skutecznej wymiany korespondencji pomiędzy podmiotami korzystającymi z usługi.
O swoim adresie do doręczeń elektronicznych powiadomimy Cię do dnia 30.09.2022 r., natomiast od 1.10.2022 r. Bank będzie posiadał tzw.
ADRES DO DORĘCZEŃ ELEKTRONICZNYCH to adres elektroniczny podmiotu korzystającego z publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego lub publicznej usługi hybrydowej albo z kwalifikowanej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego, umożliwiający jednoznaczną identyfikację nadawcy lub adresata danych przesyłanych w ramach tych usług;
SKRZYNKA DORĘCZEŃ to narzędzie umożliwiające wysyłanie, odbieranie i przechowywanie danych w ramach publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego;
dzięki którym wymiana dokumentów będzie łatwiejsza. Jednocześnie informujemy, że wciąż możliwe będzie kontaktowanie się z bankiem za pomocą tradycyjnej, papierowej korespondencji, a także poprzez bankowość elektroniczną i podczas osobistych wizyt w placówkach.
Więcej informacji możesz uzyskać TUTAJ