Skip to main content

Jak dbać o bezpieczeństwo swoich pieniędzy? Zasady bezpieczeństwa korzystania z bankowości elektronicznej oraz aplikacji mobilnej

08-11-2022

Szanowny Kliencie,

Korzystając z bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej zawsze przestrzegaj podstawowych zasad bezpieczeństwa.

  • NIGDY nie podawaj nikomu przez Internet lub telefon swoich danych osobowych, identyfikatorów ani haseł.
  • Nie instaluj oprogramowania i nie ściągaj aplikacji pochodzących z nieznanych źródeł.
  • Nie otwieraj maili od nieznanych nadawców, nie klikaj w załączniki do wiadomości czy smsów, które wydają Ci się podejrzane (np. pochodzą od firmy kurierskiej, chociaż niczego nie zamawiałeś w sklepach internetowych albo od dostawcy energii, z którym nie masz podpisanej umowy).
  • Nie klikaj w linki prowadzące do stron rzekomo aktualizujących Twoje certyfikaty bezpieczeństwa lub system transakcyjny – bank NIGDY o to nie prosi
    w mailach.
  • Uważaj na wiadomości, w których ktoś prosi Cię o dopłatę do jakiejś transakcji – upewnij się, najlepiej dzwoniąc do danej osoby lub firmy, czy prośba jest prawdziwa.
  • Nie wysyłaj kodów BLIK nawet osobom znajomym, które proszą Cię o to przez Facebooka, messangera lub inny serwis społecznościowy, najlepiej zadzwoń i zapytaj, czy rzeczywiście ktoś miał do Ciebie taką prośbę.
  • Korzystaj z poprawnych, czyli trudnych do rozszyfrowania haseł do komputera i do bankowości internetowej. Silne hasło powinno składać się z co najmniej 8 znaków, zawierać wielkie i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne. Nie zapisuj haseł ani ich nie przekazuj innym osobom.
  • Ustal bezpieczne limity przelewów internetowych i płatności kartą. Łatwo je zmienisz w bankowości elektronicznej.
  • Korzystaj z bankowości elektronicznej na własnym sprzęcie i w miejscu z zaufanym Internetem. Unikaj logowania w miejscach typu kino, kawiarnia, publiczne hot-spoty.
  • Zawsze po zakończeniu korzystania z bankowości internetowej klikaj w przycisk „Wyloguj”.

Szczegółowe informacje o zagrożeniach można sprawdzić na stronie Związku Banków Polskich:

http://zbp.pl/dla-konsumentow/bezpieczny-bank/aktualnosci

Istotne informacje o cyberbezpieczeństwie - TUTAJ

 

Informujemy, że w przypadku podejrzeń co do naruszenia bezpieczeństwa dostępu do swojego konta, mają Państwo możliwość samodzielnego zablokowania dostępu do swojej usługi  bankowości internetowej eBankNet oraz KARPATIA Bank Mobile.

 

Poniżej instrukcja blokowania dostępu przez klienta do eBankNet oraz KARPATIA Bank Mobile:

scren 1

scren 2

 

  • Należy wpisać Login użytkownika i przejść dalej:

scren 3

 

  • W następnym formularzu należy podać wybrane znaki numeru PESEL i kliknąć Zablokuj dostęp.

scren 4

 

  • Użytkownik dostaje powiadomienie SMS:

„Zablokowany zostal dostep do Systemu Bankowosci Elektronicznej, mozliwosc wykonywania transakcji oraz dostep poprzez Bankowosc Mobilna.”

 

 

Cookies

Znajdziesz nas też tutaj